Tüm dünyada fenomen olan plastik mutfak eşyaları üreten Tupperware’yi 1946 yılında kimyager Earl Tupper kurdu. Şirket vatandaşlara satış temsilcilikleri veriyor, ürünlerini direkt satışla pazarlıyordu. Ürünler ayrıca her yılın belli dönemlerinde hazırlanan katologlarla sergileniyordu. 1950’lerde üretilen eşyalar o kadar popüler oldu ki, kadınlar evlerde Tupperware partileri düzenliyor, bu eşyalara sahip olanlar prestij sahibi sayılıyordu. Türkiye ise Tupperware ürünleriyle 25 yıl önce tanıştı.
Dijital pazarlamanın özellikle pandemi döneminde hayatımıza tamamen girmesiyle direkt satış yöntemi de neredeyse çöpe atılmış oldu. Büyük bir borç yükü altına giren şirket, geçtiğimiz Mart ayında işlerini sürdürebilme konusunda belirsizlik yaşadığını ve likidite sıkışıklığı içinde olduğunu açıkladı.
700 MİLYON DOLARLIK BORÇ
Şirketin borçlarının 700 milyon dolardan fazla olduğu ve iflas başvurusu için hazırlık yaptığı iddiaları ortaya atılınca, Amerikan borsasındaki hisseleri de hızla çakıldı. Yüzde 57’yi bulan geri çekilmenin daha da artacağı konuşuluyor.
patronlardunyasi.com